سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام زمان حضرت مهدی -عجل الله تعالی فرجه الشریف- فرموده اند:

(أَکْثِرُوا الدُّعاءَ بِتَعْجیلِ الْفَرَجِ، فإِنَّ ذلِکَ فَرَجُکُمْ)

براى شتاب در گشایش حقیقى و کامل، بسیار دعا کنید; زیرا، همانا، فَرَج شما در آن است. ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 90/11/12 | 6:55 عصر | نویسنده : | نظرات ()

قال الامام المهدی علیه السلام:

 

«لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلَى اجْتِماع مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُْیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا.»:

امام زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف فرمودند:

اگر شیعیان ما ـ که خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفّق بدارد ـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتّحاد و اتّفاق مى داشتند و عهد و پیمان را محترم مى شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمى افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل مى شدند.

 






تاریخ : چهارشنبه 90/11/12 | 6:52 عصر | نویسنده : | نظرات ()

امام زمان (عج) از کسی که سالها به دنبال ایشان گشته بود سوال کردند:شب و روز توقع و انتظار آمدن تو را داشتم، چه چیز آمدنت را نزد ما تأخیر انداخت؟

خودتون ماجراشو بخونید:

پسر مهزیار نقل می‌کند که پس از توسلات عدیده‌ای در یک سفر در جستجوی آن وجود مقدس به مکه مشرف می‌شود، شبی در مسجدالحرام مقابل درب کعبه شخص وارسته‌ای را می‌بیند که پس از سلام و معرفی خود، به این‌که از سوی حضرت مأمور بردن پسر مهزیار به جهت پابوسی حضرت بقیه الله -عجل الله تعالی فرجه الشریف- است، از پسر مهزیار می‌پرسد: چه چیزی را طلب می‌کنی ای ابالحسن؟ ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 90/11/12 | 6:41 عصر | نویسنده : | نظرات ()
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

به نام خداوند بخشنده مهربان

اَللّـهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفیقَ الطّاعَةِ، وَبُعْدَ الْمَعْصِیَةِ، وَصِدْقَ النِّیَّةِ، وَعِرْفانَ

خدایا روزى ما کن توفیق اطاعت و دورى از گناه و صدق و صفاى در نیّت و شناختن آنچه

الْحُرْمَةِ، وَاَکْرِمْنا بِالْهُدى وَالاِْسْتِقامَةِ، وَسَدِّدْ اَلْسِنَتَنا بِالصَّوابِ

حرمتش لازم است و گرامى دار ما را بوسیله هدایت شدن و استقامت و استوار کن زبانهاى ما را به درستگویى

وَالْحِکْمَةِ، وَامْلاَْ قُلُوبَنا بِالْعِلْمِ وَالْمَعْرِفَةِ، وَ طَهِّرْ بُطُونَنا مِنَ الْحَرامِ

و حکمت و لبریز کن دلهاى ما را از دانش و معرفت و پاک کن اندرون ما را از غذاهاى حرام

وَالشُّبْهَةِ، وَاکْفُفْ اَیْدِیَنا عَنِ الظُّلْمِ وَالسَّرِقَةِ، وَاغْضُضْ اَبْصارَنا عَنِ

و شبهه ناک و بازدار دستهاى ما را از ستم و دزدى و بپوشان چشمان ما را از

الْفُجُورِ وَالْخِیانَةِ، وَاسْدُدْ اَسْماعَنا عَنِ اللَّغْوِ وَالْغیبَةِ، وَتَفَضَّلْ عَلى

هرزگى و خیانت و ببند گوشهاى ما را از شنیدن سخنان بیهوده و غیبت و تفضل فرما بر

عُلَمآئِنا بِالزُّهْدِ وَالنَّصیحَةِ، وَ عَلَى الْمُتَعَلِّمینَ بِالْجُهْدِ وَالرَّغْبَةِ، وَعَلَى

علماى ما به پارسایى و خیرخواهى کردن و بر دانش آموزان به کوشش داشتن و شوق و بر

الْمُسْتَمِعینَ بِالاِْتِّباعِ وَالْمَوْعِظَةِ، وَ عَلى مَرْضَى الْمُسْلِمینَ بِالشِّفآءِ ادامه مطلب...




تاریخ : سه شنبه 90/11/4 | 10:8 عصر | نویسنده : | نظرات ()

سرخوش زسبـوی غم پنهــانی خویشم
چون زلف تو سرگرم پریشانی خویشم


ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 90/10/14 | 3:59 عصر | نویسنده : | نظرات ()

مسئله مهدویت، انتظار مصلح و موعود منتظر، از ویژگی‌های دین اسلام نیست، بلکه همه ادیان و مذاهب آن را پذیرفته‌اند و تنها اختلاف موجود بین آن‌ها در نام‌گذاری است.

پیامبران الهی، که هر یک از آن‌ها مصلح دوران خود بوده‌اند، از ظهور کسی خبر می‌دهند که جهان را به تسخیر خود در می‌آورد و بر همه کره زمین حکم‌رانی خواهد کرد و گسترده عدالتش اقطار زمین را فرا می‌گیرد.
حضرت مهدی‌(عج) به عنوان منجیی که تمام ادیان الهی به ظهورش پیروان خود را وعده داده‌اند، تمام پیامبران به او اقتدا می‌کنند از خضر نبی تا عیسی‌بن مریم (علیهم السلام و الصلاة). اما آنچه حائز اهمیت است، شباهت‌های بسیاری میان حضرت عیسی بن مریم (ع) با مهدی موعود(عج) است که برخی از این شباهت‌ها اشاره می‌شود: ادامه مطلب...




تاریخ : چهارشنبه 90/10/14 | 3:40 عصر | نویسنده : | نظرات ()
اگر گذرت به اتوبان صدر (غرب به شرق) بیفتد و از خروجی کامرانیه بیرون بزنی بعد از این که  سربالایی نسبتاً تندی رو بگذرونی فرعی اول سمت چپ اواسط خیابان جنب باغ بزرگی که از اول کوچه شروع شده درب سبز رنگی رو می بینی بعد از ورود و پایین آمدن از حدود چهل پله وارده صحن خانه یکی از آقازاده های اهل بیت شده ای.کف حیاط که رسیدی یک درخت تنومند با قطر دو متر درست وسط صحن خود نمایی می کند و در ضلع شرقی بنایی قدیمی با یک درب کشویی قدیمی سبز رنگی وجود دارد.

این مکان مملو از آرامش و صفا  آستان مقدس امام زاده اسماعیل علیه السلام یکی از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام است.

امامزاده اسماعیل چیذر از پسران امام هفتم شیعیان موسی کاظم است. آرامگاه او در تهران و در شمال بزرگراه آیت‌الله صدر و جنوب چیذر واقع شده و از خیابان پاشاظهری نیز به آن دسترسی هست.

ضریح امامزاده به تازگی تعویض و ضریح زیبایی جایگزین ضریح چوبی پیشین شده‌است و مساحت بنا همراه حیاط 120 متر مربع است. بنا بدون گنبد و از نظر معماری، سنتی است. در ضمن حسینیه‌ای هم در آن واقع است. اتاق امامزاده کوچک و ساده‌است و کاشی کاری آن متعلق به عهد ناصری است که آثاری از آن هنوز باقی مانده‌است. این امامزاده هم اکنون در حال گسترش و بازسازی می‌باشد. او فرزند ذکریا ابن موسی ابن الکاظم میباشد.او جوان 19 ساله‌ای بوده است که در حوالی تجریش زخمی و در دهی بنام شیذر(چیذر فعلی)و در کنار درخت چناری سر بریده شده است.






تاریخ : چهارشنبه 90/10/14 | 12:34 عصر | نویسنده : | نظرات ()

ازسرجان بهر پیوندکسان برخاستم               

چون الف در وصل دلها از میان بر خاستم

وازگون  هرچندجام روزیم چون لاله بود            

از کنار خوان قسمت  شادمان برخاستم

بزم هستی را فرض مهر فروزان تو بود       

همچو شبنم چهره چون کردی عیان برخاستم

همچو بلبل با گران جانان ندارم الفتی         

طوطیان چون لب گشودند از میان برخاستم

از لگد کوب حواث عمر دیگر یافتم                 

چون غبار از زیر پای کاروان برخاستم

طاقت دم سردی  دوران ندارم همچو گل           

دربهار افکنده رخت ودر خزان بر خاستم

آزمودم عیش راحت را به کنج دام تو               

 از سر جولانگه کون ومکان بر خاستم

صحبت شورده حالان مایه شوریدگی است   

با امین هرگه نشستم   بی امان برخاستم

مقام معظم رهبری

اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم






تاریخ : دوشنبه 90/10/12 | 1:4 عصر | نویسنده : | نظرات ()

استاد اخلاق حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان در نهایت بی‌انصافی حضور امام عصر(عج) در همه جا و حاضر بودن تمام دنیا در پیش روی این حضرت را انکار می‌کنند، اظهار داشت: این در حالی است که «هایزنبرگ» شاگرد «انیشتین» می‌گوید: «حضور شیء واحد در همه جا صفر نیست» و «لورنس» شاگرد دیگرش می‌گوید: «مجموعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، فقط 10 درصدش قابل لمس و مشهود است و اگر کسانی باشند که به آن 90درصد دسترسی داشته باشند، نه تنها زمان و مکان برایشان صفر نیست، بلکه مالک زمان و مکان هستند و می‌توانند در چند جا همزمان حضور داشته باشند».
وی افزود: حال که از حیث علمی نیز ثابت شده آیا این چیزی جز انکار این امر واضح نیست که حضرت در آن واحد در چند جا هستند و بر همه ما نظارت دارند؟ لذا صحب امر همین الان در جامعه حضور فیزیکی دارند.






تاریخ : شنبه 90/10/10 | 1:7 صبح | نویسنده : | نظرات ()

 

قم را قم نامیدند زیرا اهل آن با قائم آل محمد (ع) جمع می شوند و با او قیام می کنند و بر او استقامت و پایداری می ورزند و او را یاری و نصرت می کنند. ادامه مطلب...




تاریخ : شنبه 90/10/10 | 12:56 صبح | نویسنده : | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پینگ پنگ